Jag, du, Vi???

0kommentarer

 
 
Ligger nedbäddad och väntar... på att mina tabletter ska
värka så slipper jag somna för engångsskull med huvudvärk.
 
Hade en plan jag håller på att komma i mål med. Eftersom jag har så svårt att somna tänkte jag att i dag, fredag och allt, skulle jag verkligen vara vaken tills det inte gick längre och snart tror jag att målet är nära på punkt 1. Nästa var att jag inte skulle ställa någon klocka, det har jag faktiskt gjort varje dag jag vart "sjuk" för annars är jag rädd att jag inte kommer komma upp. Men nu ska nästa plan sättas i verk. Ingen klocka och sova tills jag vaknar. Kan bli spännande känner jag. :D
Kanske inte är så trött som jag tror att jag är, bara att jag har en klocka som ringer lite för tidigt så jag snoozar istället, för hur skönt är inte det? Nackdelen, man blir inte direkt piggare av den där snooze-knappen...
 
Så var det lördag imorn igen.. Vad händer då? Ingen aning, vet knappt om jag är vaken :D
Igår hade jag lite önskningar om att vi kanske kunde göra nått, när T ändå är ledig. Vore skönt att göra nått för att känna hur mycket jag klarar av. Kanske åka nånstanns, inte vet jag om man får det :D eller om det så värst smart men hur vet man hur mycket ork man har om man inte testar?
Det där med att komma på nått att göra i denna lilla familj är aldrig det lättaste, iaf inte denna årstid.
Vilket vi också kom på är att allt, eller iaf det mesta, vi gör kretsar runt mat. Det är ungefär så vi umgås med våra vänner.
Varför inte, tänker jag.
Alla måste äta och gör man det ihop sparar man väldans mycket tid vilket gör att man kan umgås längre vilket i sin tur göra att det blir lite mer kvalité.
Men när bara den ena av två äter mat så kan det bli lite av ett problem, eller problem är kanske fel ord. Det blir helt enkelt ganska tråkigt om man tex skulle gå ut o äta med nåra vänner och en av alla bara sitter och tittar på.
Vi väntar med det helt enkelt :D
 
Något annat jag är väldigt sugen på att göra, fast som tar lite energi, är att shoppa lite mer till garderoben. Tycker inte jag har nått att klä på mig. Känns som jag har samma kläder på varje gång vi hittar på nått trevligt. Men att vara sjukskriven, på för mig obestämd tid gör inte att pengarna flödar direkt så jag tror att även den idén är lite nedlagd. Kan alltid fönstershoppa och kika runt men det blir lite tråkigt sen när man väl kan köpa nått och det man fastnat för kanske inte finns kvar.
 
Oh, på tal om ekonomi.
Nu kom jag att tänka på en sak...
 
Har "sprungit" över detta uttryck nu några gånger på kort tid och jag blir lika fundersam varje gång.
Om man är tillsammans, man är sambo och lever därefter.
Hur är ekonomin då?
Vi, eller rättare sagt jag, har alltid levt efter VI. Hos oss finns inget, och har nog knappt funnits, jag o du.
Vi hjälps åt med allt, vi delar på allt osv. 
Men om man hör ekonomi dissussioner från andra känns det inte som att andra har det som vi och det behöver man absolut inte ha. Det är inte det jag vill säga.
Det jag funderar över är bara om man delar så hårt på tex ekonomin delar man hårt på allt annat som måste göras i ett hem också?
Det jag också funderar över är om jag en månad inte får så mycket lön, kanske som nu när jag är sjukskriven, ska jag låna av Tobias för att kunna göra rätt för mig till räkningar och så vidare... Eller hur gör man?
 
..........
 
Hoppas jag kan sova nu.... God Natt!
 
Kram
 

Kommentera

Publiceras ej