Överraskning

0kommentarer

I morse kl 7.10, typ, ringde jag Guldvingen. Man blev inte direkt förvånad när man hörde att de skulle ringa upp ca 10.30. Hur många kan vars sjuka så dom har så mycket att göra eftersom tel.tiden startade kl 7.00?

10.15 ringde dom och jag talade om hur läget var att jag vart på akuten igår o ville att "min" läkare skulle ringa mig eftersom jag inte visste vad steg 2 var.
Men oj, vad jobbigt det var för, ursäkta språket, käringen i andra änden.
Men jag fick henne iaf att notera att jag ringt.

På eftermiddagen ringde hon, den bäste VC läkaren jag träffat.
Jag berättade vad dom gjort på akuten igår o att alla tester visade att det inte skulle vara något fel på mig.
Hon såg på ett av proverna att min ämnesomsättning var låg, förklaringen till min trötthet. Men hon var inte nöjd med bara det så hon bad att få återkomma när hon pratat med neurologen.
Det dröjde 2 min så ringde hon igen. Hade inte fått nått svar så hon passade på att ringa mig gör att försäkra sig om att vi inte har haft någon sjukdom i släkten som man kunde koppla till mina åkommor. Hon bad att få återkomma igen.

Dryga timman gick.
Denna gången hade hon fått tag på både överläkaren och röntgen.
Allt hon undrade ang min röntgen tyckte hon var bra men ville ändå utesluta att det inte skulle vara något annat i kroppen så nu är jag sjukskriven i 2 veckor för att invänta remiss till neurologen o tycker dom, blir det magnetröntgen. Eftersom man ser mer o tydligare på den än en CT.

Jag undrar om hon tyckte det var så jobbigt att ringa mig, som tanten imorse framställde det som.


Skönt att man kan bli överraskad ibland.

Kommentera

Publiceras ej