Vänta igen...

0kommentarer

Då äntligen har jag tagit ytterligare steg mot rätt riktning.
 
Igår ringde jag vårdcentralen och när jag äntligen fick prata med telefonisten meddelade dom mig så fint att min kära läkare så klart hade slutat. Det är väl typsikt. Vissa tycker det är helt otroligt hur man kan sluta innan man vet hur det går för patienterna man påbörjat utredning på.
Men nu är det som det är på det där stället.
Helt plötsligt kunde dom även boka en tid, ja du läste rätt. Dom bokade in mig imorgon (onsdag).
Det kändes som ett slag, om än ett litet, rätt i ansiktet. Nu kommer man till en ny läkare som jag får dra hela historien en gång till för. När jag håller på att rabbla den tror jag att jag blivit helt psyk sjuk. Det är så mycket som hänt och det är lätt att man missar saker. Förresten vad vet jag vad som är viktigt för dom som sitter bakom det där skrivbordet och kladdar ner några ord i min journal. Den ska jag nog begära att få efter allt detta. Kul att se vad dom skrivit. Så klart använder dom väl sig av sitt fna språk och ord. Tur jag har en tolk
 
Tur det ringde från dolt nummer strax efter så mitt humör ändrades.

Denna gång var det från neurologen på KSS.
Sköterskan förklarade att hon satt med min remiss och att dom hade några tider denna vecka.
 
 
Så idag 14.00 befann jag mig på plan 7 på KSS.
 
Första delen i undersökningen var att kortfattat skriva ner vad som hänt.
Hur skriver man allt som hänt kortfattat?
 
Fick träffa min läkare
Han läste igenom remissen och min berättelse.
 
När jag endast hade kommit till när jag vaknat upp på akuten efter fallet den 15/12.
Sa han med bestämd röst att det inte alls var konstigt att jag föll ihop med så mycket alkohol i kroppen. För en tjej med min vikt, längd och allt där till skulle inte kunna dricka så mycket och ändå stå upp.
4- 6 öl är det för mycket, mellan 18.30-00.00?
Oj, detta gjorde inte Katrin så nöjd. Historien var inte klar på långa vägar och han verkar nöja sig med bara detta. Inte okej!
När jag fortsatte med alla symptom som man inte får normalt när man är nykter. Eftersom jag inte druckit något sen 15:e.
Kan det inte vara lättare att förklara en känsla?
 
När jag försökt förklara allt och han skrivit ner allt och frågat mig saker mellan varje ny sak som hänt blev det ytterligare en neurologisk undersökning.
Det går till på följande:
Jag fick i underkläderna
* Gå fram o tillbaka i rummet, på hela foten- på tå- på hälen
* Blunda, hålla ut armarna och med en hand i taget nudda nästippen.
* Sträcka ut tungan och så fort jag kunde dra tungan åt höger o vänster o höger o vänster
* Hålla ut tungan så läkaren kan kolla tunga och  mun
* Lägga mig på sängen så läkaren kan kolla så det känseln är lika på båda sidor i ansikte, på båda armar och benen.
* Kollar reflexer.
* Kollar ögonen
* Utan att titta sätta höger häl på vänster knä o dra ner läng skenbenet och likadant på andra benet.
 
När läkaren hade gjort allt började han med att säga " Jag upplever dig som en frisk person"
Kände då "nej, nått måste vara fel." Detta sa jag givetvis inte för han fortsatte nämligen med:
"Jag är inte nöjd med reflexerna under dina fötter så jag vill att du genomför en magnetröntgen och beroende på vad den visar kan det bli på tal om ett ryggmärgsvätskeprov."
 
Äntligen kanske jag kan få svar på vad som händer.
På ett sätt hoppas jag att dom hittar något så alla som tror dom kan sätta diagnos på mig kan vara tysta.

 
 
För att fortsätta denna trevliga dag och
inte tänka på något som har med sjukhus att göra osv.
Och framförallt inte behöva bry sig om vad man
skulle äta till middag blev det middagsdate med I.
 
Tack så hemskt mycket för en trevlig kväll!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kram på er
 
 

Kommentera

Publiceras ej